جوراب بازی
در این بازی افراد شرکتکننده به ۲ گروه تقسیم میشوند و جورابها را که وسیله بازی و ۵ جفت هستند، میچینند. یکی از ۲ گروه به قید قرعه بهعنوان تیم شروعکننده انتخاب میشود و جورابها را طوری میچینند که قسمت باز آنها روبهروی خودشان قرار گیرد. آنگاه یکی از افراد خود را تعیین میکنند تا با وسیلهای به نام مازوج «مازوو» را که چوبی گرد و کمی بزرگتر از یک فندق است، بازی را شروع کند. فرد مازوج را به تیم مقابل نشان میدهد و سپس آن را طوری در دست میگیرد که تیم مقابل آن را نبیند و شروع به فرو کردن دست خود در جورابها میکند و در یک فرصت مناسب مازوج را طوری در یکی از جورابها قرار میدهد که نفرات تیم مقابل متوجه نشوند. پس از تمام شدن او، نماینده تیم مقابل و یا همه اعضای آن میتوانند جورابی را که مازوج در آن قرار دارد، پیدا کنند. اگر مازوج در اولین جورابی که انتخاب کردهاند، بود ۱۱ امتیاز میگیرند و جهت بازی عوض میشود. اما اگر جوراب را بردارند اما مازوج در آن نباشد، ۱۱ امتیاز از دست میدهند.
امکان دارد تیم مقابل به وجود مازوج در یکی از جورابها شک داشته باشد و برای اطمینان چند جوراب که احتمال میدهد خالی است را بردارد و بگوید خالی است، پس از چند بار جورابی را بردارد و بگوید: «گول» که اصطلاحا یعنی مازوج در آن قرار دارد، در این صورت تعداد جورابهایی که دست نخورده مانده را میشمارند و به همان تعداد امتیاز میگیرند و خود آغازگر بازی میشوند.
سقف امتیاز این بازی محدود نیست و ۲ تیم با توافق همدیگر قبل از شروع بازی امتیازی را بهعنوان ملاک پایان بازی انتخاب میکنند و هر تیمی که زودتر توانست به این امتیاز برسد، برنده است.