سوغات و صنایع دستی تکاب

سوغات و صنایع دستی تکاب

سوغات و صنایع دستی تکاب

صنایع دستی و سوغات تکاب در این قسمت از سایت به معرفی سوغات و صنایع دستی تکاب می پردازیم. مردم تکاب اغلب به شغل دامداری و کشاورزی مشغول هستند

یکی از مشهورترین سوغات تکاب که شاید در سطح ایران و حتی جهان معروف باشد میتوان فرش انرا نام برد که به فرش افشار یا ( فرش آهنین ) نیز معروف گردیده است و جزء صنایع دستی تکاب نیز به شمار می آید و حاصل زحمت و هنر شیر زنان تکاب میباشد. از سوغات دیگر تکاب میتوان میوه ای را نام برد که کمی ترش مزه است. نام  این میوه ی محلی ( گرکه )  که در فصل تابستان در بوستان ها کاشت میشود و  بسیار خوشمزه هست و از جمله انواع محصولات مرغوب کشاورزی و باغی مانند سیب – گردو – انگور و حتی کشمش که یکی از مرغوبترین کشمشها و مخصوص تکاب میباشد را نام برد. در روستاهای تکاب انواع محصولات لبنی از جمله (شیر – خامه – پنیر محلی – کره ی محلی – سر شیر و …..) را درست میکنند که بسیار خوشمزه و لذیذ میباشد و همچنین در اکثر دشتها و کوههای تکاب مردم به زنبورداری مشغول هستند که عسل بسار خوشمزه و لذیذی را تولید میکنند که میتوان آن را به عنوان یکی از سوغات تکاب نام برد.

جاجیم – گلیم – صنایع چوبی و پشمی و فرش نیز از مهمترین سوغات تکاب میباشد حتی میتوان از آثار خوشنویسان باذوق و اساتید خوشنویسی تکاب که در سطح کشور نیز به دلیل آثار بی نظیر خود به شهرت رسیده اند به عنوان سوغات به یادگار برد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tekab-soghat-sanaia-dasti,سوغات و صنایع دستی تکاب,سوغات تکاب,صنایع دستی تکاب,تکاب چی بخریم,فرش افشار تکاب,سوغاتی تکاب,

 

 

 

تبلیغات اینترنتی ارومیه

تبلیغات اینترنتی ارومیه

دکتر فاطمه مختاری ارومیه

دکتر فاطمه مختاری ارومیه

دکتر سلیمان حسینی خلیفانی جراحی زیبایی بینی

دکتر سلیمان حسینی خلیفانی جراحی زیبایی بینی

بهترین قالیشویی ارومیه

بهترین قالیشویی ارومیه

پنجره ایران صنعت

گروه تولیدی آکو

اروم وب مجله اینترنتی ارومیه

UromWb.ir